Als acceptgirokaarten betaald worden, ontvangt u deze bedragen op uw rekening. Op het afschrift ziet u per boeking ook het betalingskenmerk.
Met Ontvangsten invoeren met betalingskenmerken verwerkt u deze ontvangsten ‘handmatig’.
U vult in:
• | De Betaaldatum: PC Leden kiest de systeemdatum, maar u kunt deze wijzigen in een door u gewenste datum. |
• | Het Boekstuk: het nummer van het afschrift. |
• | Boeken op reknr: PC Leden kiest 1100 Rabobank, maar u kunt uit de tabel een ander rekeningnummer kiezen. |
• | Kenmerk: het betalingskenmerk. Hieraan herkent PC Leden de betaling, zodat de Naam en het Bedrag automatisch verschijnen. |
• | Het Bedrag. Kan gewijzigd worden, bijvoorbeeld als het betaalde bedrag niet met de nota overeenkomt. |
• | De Naam. Kan gewijzigd worden. |
Tevens vinkt u aan of u een verwerkingslijst wilt afdrukken.
Nadat u de ingevoerde gegevens heeft bevestigd met OK, verwerkt PC Leden de ontvangsten in het notabestand en in het grootboek.