Navigation:  Ledenscherm > Nota’s > Acceptgiro’s, incasso en kwitantie >

Incassobestand

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Met Incassobestand kunt u een incassobestand voor de nota’s aanmaken.

Dat doet u in het volgende venster:

 

 

Boven aan dit venster ziet u de selectie, in dit geval alle leden uit het totale ledenbestand exclusief eventuele opzeggingen, PC Leden bepaald zelf dat het leden betreft waarvoor de betaalwijze I (Incasso) is.

In het vak Notaselectie kunt u een keuze maken uit een tabel van beschikbare notaselecties.

 

Eerst klikt u op de bladerknop.

 

Als u hierna opnieuw op de knop klikt, krijgt u een tabel met beschikbare notaselecties.

U kiest een van de regels en u vult als dat nodig is de bijbehorende waarde(n) in. Hierna kiest u OK.

De notaselectie wordt in het venster Selectieopties voor nota’s geplaatst.

De notaomschrijving en het lidnummer worden automatisch toegevoegd.

 

Geef aan:

De Omschrijving voor een vervolg incasso (mee te geven aan het bestand (maximaal 32 posities).
De Verwerkingsdatum voor de vervolgincasso. Bij een doorlopende incasso stuurt u uiterlijk 2 werkdagen voor de incassodatum de incasso-opdracht naar uw bank. PC Leden plaatst hier automatisch de systeemdatum plus een week, maar u kunt deze wijzigen in een door u gewenste verwerkingsdatum.
De Omschrijving voor een eerste doorlopende of een eenmalige incasso (mee te geven aan het bestand). De notaomschrijving en het lidnummer worden automatisch toegevoegd.
De Verwerkingsdatum voor de eerste doorlopende of een eenmalige incasso. Bij een eerste doorlopende of een eenmalige doorlopende incasso stuurt u uiterlijk 5 werkdagen voor de incassodatum de incasso-opdracht naar uw bank PC Leden plaatst hier automatisch de systeemdatum  plus 10 dagen, maar u kunt deze wijzigen.

 

 

Bij Opties kunt u aanvinken of er een verwerkingslijst moet worden afgedrukt (wordt aangeraden).

Als u op OK klikt, worden het bestand aangemaakt.

Het volgende scherm verschijnt:

 

 

Voordat de incasso’s kunnen worden verwerkt moet u volgens de SEPA richtlijnen de incassant berichten van de op handen zijnde incasso.

De incassobestanden zijn ingedeeld volgens PAIN. Over het algemeen zal het bestand via Telebankieren of Internet bankieren worden verzonden.