Met PC Leden kunt u aan diverse gebruikers verschillende (toegangs)rechten toekennen.
Stel, u bent de eerste gebruiker en u beheert namens uw vereniging de ledenadministratie. U definieert bij het eerste gebruik uw eigen rechten. De rechten van anderen kunt u bij de volgende gelegenheid opgeven (zie: Gebruikersbeheer).
U kiest Hoofdfuncties | Systeembeheer | Gebruikersbeheer.
U ziet het volgende venster:
U kunt uw eigen gebruikersnaam toevoegen met Toevoegen.
Onder in dit venster verschijnt een veld waarin u uw naam invult, bijvoorbeeld ADMIN.
U bevestigt met OK.
Vervolgens kiest u het tabblad Uitgebreide rechten. U ziet het volgende venster:
Alle gebruikersrechten staan rechts bij de toegekende rechten. Indien u rechten op bepaalde onderdelen wilt verwijderen, dan selecteert u ze in de rechterkolom en drukt vervolgens op de pijl naar links. De geselecteerde rechten komen dan in de linkerkolom te staan bij de beschikbare rechten.
De rechten van de BEHEERDER kunt u niet aanpassen. Deze zijn standaard ingesteld op volledige rechten.