Als u net begint met PC Leden dan kunt u een test incassobestand aanmaken.
In principe is dit niet nodig als u het scenario incassobestand aanmaken goed uitvoert.
Als u toch kiest om een test incasso bestand aan te maken dan heeft dit de volgende gevolgen:
1. De machtigingsgegevens worden aangepast.
2. De nota's worden in het pakket niet op betaald gezet.
3. De boekhouding wordt niet bijgewerkt.
Het bijwerken van de machtigingsgegevens heeft tot gevolg dat voor nieuw geincasseerden de sequence wijzigt van eerste naar herhalend.
Als u het bestand daarna aanbiedt aan de bank voor productie, door de SEPA-informatie en de laatste stap voor het maken van het incassobestand uit te voeren,
dan gaat het MIS !!!!
De bank kent deze nieuw geincasseerde nog niet in hun financiele systeem en keurt deze incasso's voor een groot gedeelte af en mogelijk worden hiervoor kosten in rekening gebracht.
Hoe dan wel ?
a. Zet de backup terug van PC Leden ( sequence van machtiging staat dan voor de nieuwe incassanten weer correct ).
b. Pas de SEPA informatie aan, naar productie.
c. Voer de laatste stap voor de incasso uit.
d. Bied de bestanden aan de bank aan voor verwerking.