Navigation:  Aan de slag met PC Leden > PC Leden inrichten in zeven stappen > Stap 2: boekhouding inrichten >

Kiezen voor Incasso-ondersteuning

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Deze vraag hangt samen met de vorige: als u een crediteurenboekhouding voert kunt u gebruik maken van de handige Incasso-ondersteuning voor het betalingsverkeer van en naar uw bank. In dat geval dient u enkele gegevens bekend te maken. Ook als u geen gebruik maakt van de boekhouding, maar wel incasso’s aanmaakt, dient u dit scherm in te vullen.

U kiest Hoofdfuncties | Systeembeheer | Diverse instellingen en dan het tabblad Incasso-informatie.

U ziet het volgende scherm:

 

 

Voor zowel Incasso als Betalingen kunt u op ieder moment de volgende gegevens controleren en invoeren:

 

1.gaat het om een Test of om Productie (een daadwerkelijke betaling, die wordt dan pas verwerkt in het nota bestand en aanvullend in de boekhouding);
2.uw IBAN;
3.De BIC van de bank (van belang bij buitenlandse betalingen)

 

Bevestig de gegevens met OK.

Voor meer informatie over dit venster: zie SEPA-informatie.